Založ si blog

Neopustil ho v núdzi

Práve včera som mal veľmi silný zážitok ľudskosti a dobra. Túžim sa s tým s vami podeliť, lebo toho zlého nie je viac, len sa o ňom viac píše i hovorí a toto bolo krásne dobro…

Jeden z mojich mladých kamarátov, Dávid ma prišiel včera večer navštíviť. Mali sme akurát pohostenie po chlapskej svätej omši na počesť svätého Jozefa, patróna mužov, dobrej smrti i iného. Bola nás tam riadna partia a spolu sme sa modlili a prosili za svojich drahých. A teda prišiel on. Spolu s jedným iným mladým mužom. Tento bol dosť v podnapitom stave. Nevedel som, čo sa stalo, tak som ich pustil aspoň ku nám na ihrisko, nech si posedia, aby ten chlapec vytriezvel. Ďalej som to už nemienil riešiť. Prešiel však nejaký čas a Dávid ma zavolal za nimi, aby som dobehol na jeden zdravas. Išiel so teda za nimi. „Práve dnes mi pred maturitou zomrel jeden môj veľmi dobrý priateľ…“ To boli jeho slová, keď som sedel medzi nimi a počúval ich. „Bol to veľmi dobrý človek, mal som ho rád a aj on mňa. Boli sme mu spolu zapáliť sviečku.“ Dávid mi hovoril, že sa nepoznali, že sa stretli len tak „náhodou“, že ho len tak „náhodou“ sprevádzal cez mesto, že ho len tak „náhodou“ zobral ku nám, aby sme sa pomodlili, hoci ten chlapec do kostola veľmi nechodí, že to bolo práve v tento deň, v deň svätého Jozefa, patróna dobrej smrti. Toto bolo pre mňa silné svedectvo a ešte aj s tým, že bol ochotný nechať ho u seba prespať, aby mu pomohol. Krásne nezištné gesto dobra, ktoré verím, že včera bolo nie obyčajou udalosťou.

Ak môžme svojim blížnym nejako dnes pomôcť, tých spôsobov je tak veľa, tak to, prosím skúšajme. Takto v tomto našom svete tvoríme niečo krajšie. Verím v to.

S úctou.

Oci, ja Ťa mám rada

03.04.2015

Niekedy zostanem prekvapený z niektorých situácií. Už si myslím, že chápem a viem, keď sa zrazu predo mnou vynorí niečo, čo m dostane. Tým najsilnejším prvkom je nezištná a veľkodušná láska. Bez podmienok a verná. A takú som vnímal i u nej… „Môj oco je skvelý človek, ale keď si vypije, nespoznávam ho. Predáva veci, len aby si zohnal alkohol. Úplne sa [...]

Jedna sviečka

11.03.2015

Bol to zvláštny čas. Mohol tu ešte byť. Ale už je niekde inde… Verím, že tam, kde bolesť a utrpenie nemajú svoje miesto. Jeden mladý muž. Jeden príbeh. Neviem, či dopísaný… Včera mal pohreb. Bol som pri tom. Túžil som im hovoriť nie o smútku, ale o nádeji. O tej, ktorá vracia život späť, aj keď už nie ten jeho. Na úvod mu hrala pieseň od Tublatanky… [...]

Neboja sa byť povzbudením

27.02.2015

Veľa počúvam mladých. Sú mi učiteľmi, inšpiráciou, priateľmi a v mnohom i vzormi. Dva krátke obrazy zo životov dvoch z nich. Bolo to už dávnejšie. Myslel som si, že na to zabudnem, ale nejako sa mi to stále nepodarilo. Skrátka ich slová vo mne zostali. Prvý z nich je umelec, maliar. Mám ho veľmi rád. Rád a krásne kreslí. Rozhovoril sa… „Raz som stál a čakal [...]

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 48344x
Priemerná čítanosť článkov: 2417x

Autor blogu

Kategórie