Založ si blog

Jedna sviečka

Bol to zvláštny čas. Mohol tu ešte byť. Ale už je niekde inde… Verím, že tam, kde bolesť a utrpenie nemajú svoje miesto.

Jeden mladý muž. Jeden príbeh. Neviem, či dopísaný… Včera mal pohreb. Bol som pri tom. Túžil som im hovoriť nie o smútku, ale o nádeji. O tej, ktorá vracia život späť, aj keď už nie ten jeho. Na úvod mu hrala pieseň od Tublatanky… O mame, o láske, o slzách. Čo vedie mladého človeka k tomu, aby prestal mať chuť tu byť? Prečo? Ešte tu mohol byť, ešte mohol vidieť svoju manželku, deti, ešte mohol… Ale včerajšok ukončil jeho cestu. Je to koniec?

Poobede hneď po tom pohrebe mladého Ľubomíra, ktorý ukončil svoj život v drogách sme mali pastoračné centrum pre deti a pre mladých. Hrali sme hokejbal a ping pong, dievčence trénovali vybíjanú, bolo nás tam vyše tridsať. Vyše tridsať detí a mladých s ich snami a túžbami. Potom sme hrali basketbal so staršími chlapcami, na konci pastoračného centra i basketbalu sme sa modlili. Spoločne sme sa učili rásť, vidieť v sebe to dobré a nestrácať nádej, ale práve naopak učiť sa byť jej nositeľmi. A ešte potom celom sme mali foosbalový turnaj. Tiež mnoho mladých. Bolo nás tam cez dvadsať. Prišli na ligu alebo si zahrať do hudobky. Spoločne. Rôzni, ale predsa stále rovnako vzácni. Mladí… Na úvod som zapálil sviečku a krátko sme sa modlili za neho, za toho mladého muža, ktorý už toľké roky strácal seba, strácal nádej, aby našiel pokoj a aby oni našli cestu. Tú pre každého z nich…

Verím v nádej a v dobro, ktoré sú v nich. V každom a každej. Verím, že dobrý Boh s nimi sníva svoj sen. Sen o ich krásnom a šťastnom živote.

Oci, ja Ťa mám rada

03.04.2015

Niekedy zostanem prekvapený z niektorých situácií. Už si myslím, že chápem a viem, keď sa zrazu predo mnou vynorí niečo, čo m dostane. Tým najsilnejším prvkom je nezištná a veľkodušná láska. Bez podmienok a verná. A takú som vnímal i u nej… „Môj oco je skvelý človek, ale keď si vypije, nespoznávam ho. Predáva veci, len aby si zohnal alkohol. Úplne sa [...]

Neopustil ho v núdzi

20.03.2015

Práve včera som mal veľmi silný zážitok ľudskosti a dobra. Túžim sa s tým s vami podeliť, lebo toho zlého nie je viac, len sa o ňom viac píše i hovorí a toto bolo krásne dobro… Jeden z mojich mladých kamarátov, Dávid ma prišiel včera večer navštíviť. Mali sme akurát pohostenie po chlapskej svätej omši na počesť svätého Jozefa, patróna mužov, dobrej smrti i [...]

Neboja sa byť povzbudením

27.02.2015

Veľa počúvam mladých. Sú mi učiteľmi, inšpiráciou, priateľmi a v mnohom i vzormi. Dva krátke obrazy zo životov dvoch z nich. Bolo to už dávnejšie. Myslel som si, že na to zabudnem, ale nejako sa mi to stále nepodarilo. Skrátka ich slová vo mne zostali. Prvý z nich je umelec, maliar. Mám ho veľmi rád. Rád a krásne kreslí. Rozhovoril sa… „Raz som stál a čakal [...]

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

charkov, veža, televízna

List z Charkova: Úder na televíznu veže bolí. Ale nezlomí

23.04.2024 10:00

Vidieť ste ju mohli takmer odkiaľkoľvek v meste, bola najvyššou stavbou Charkova. Pripomínala raketu, ktorá každú chvíľu vzlietne do vesmíru.

povina, krízový štáb

V okrese Kysucké N. Mesto vyhlásili mimoriadnu situáciu pre medvede

23.04.2024 09:56, aktualizované: 10:21

Rozhodol o tom krízový štáb, ktorý zvolali pre nedeľňajší útok medvedice na 34-ročného muža v Chránenej krajinnej oblasti Kysuce.

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 48395x
Priemerná čítanosť článkov: 2420x

Autor blogu

Kategórie