Založ si blog

Neboja sa byť povzbudením

Veľa počúvam mladých. Sú mi učiteľmi, inšpiráciou, priateľmi a v mnohom i vzormi. Dva krátke obrazy zo životov dvoch z nich.

Bolo to už dávnejšie. Myslel som si, že na to zabudnem, ale nejako sa mi to stále nepodarilo. Skrátka ich slová vo mne zostali.

Prvý z nich je umelec, maliar. Mám ho veľmi rád. Rád a krásne kreslí. Rozhovoril sa… „Raz som stál a čakal na električku. Všimol som si bezdomovcov a to, že na mňa hľadia. Jeden z nich prišiel za mnou a pozval ma s nimi na čučo. Šiel som. Zarozprávali sme sa a skamarátili. Posedel som si s nimi a dohodli sme, že sa budeme stretať. A dal som im aj taký nápad, že niektorých z nich nakreslím na mieste, kde v živote boli šťastní, aby na to nezabudli.“ Krásne slová plné toľkej nehy a dobroty.

Druhý z nich je fighter. Cvičí thajský box a aikido. Rozhovoril sa. „Keď som bol malý, všetci sa mi smiali. Začal som cvičiť. Neverili mi. Dnes cvičím a dokážem aj trénovať ďalších. Nie kvôli tomu, aby som v ringu víťazil nad súpermi, ale hlavne sám nad sebou, aby som seba dokázal ovládnuť a iným pomáhať, byť im inšpiráciou, pomocou, oporou…“ Potom mi hovoril ešte o tom, ako bol pomôcť aj inde a iným, nielen z jeho rodnej dediny. Krásne povzbudenie.

Verím, že sme dostali život ako dar a je len na nás, ako ho prežijeme, ale verím, že ho môžeme prežiť krásne a pre iných.

S úctou.

Oci, ja Ťa mám rada

03.04.2015

Niekedy zostanem prekvapený z niektorých situácií. Už si myslím, že chápem a viem, keď sa zrazu predo mnou vynorí niečo, čo m dostane. Tým najsilnejším prvkom je nezištná a veľkodušná láska. Bez podmienok a verná. A takú som vnímal i u nej… „Môj oco je skvelý človek, ale keď si vypije, nespoznávam ho. Predáva veci, len aby si zohnal alkohol. Úplne sa [...]

Neopustil ho v núdzi

20.03.2015

Práve včera som mal veľmi silný zážitok ľudskosti a dobra. Túžim sa s tým s vami podeliť, lebo toho zlého nie je viac, len sa o ňom viac píše i hovorí a toto bolo krásne dobro… Jeden z mojich mladých kamarátov, Dávid ma prišiel včera večer navštíviť. Mali sme akurát pohostenie po chlapskej svätej omši na počesť svätého Jozefa, patróna mužov, dobrej smrti i [...]

Jedna sviečka

11.03.2015

Bol to zvláštny čas. Mohol tu ešte byť. Ale už je niekde inde… Verím, že tam, kde bolesť a utrpenie nemajú svoje miesto. Jeden mladý muž. Jeden príbeh. Neviem, či dopísaný… Včera mal pohreb. Bol som pri tom. Túžil som im hovoriť nie o smútku, ale o nádeji. O tej, ktorá vracia život späť, aj keď už nie ten jeho. Na úvod mu hrala pieseň od Tublatanky… [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 48383x
Priemerná čítanosť článkov: 2419x

Autor blogu

Kategórie