Založ si blog

Odhodlanosť je výnimočná

Rád by som sa s vami podelil s príbehom jedného mladého muža. Možno to bude len pár slov, ale verím, že je dôležité ponúkať vzory. A pre mňa sa tento mladý mužom vzorom stáva. Ani nie tak nejakými výnimočnými darmi, hoci si myslím, že ich má dosť veľa, ale práve svojou vernosťou a najmä odhodlanosťou v konaní dobra a v službe iným.

Pochádza z nášho sídliska. Pomaly končí štúdium na vysokej škole, počas ktorého bol aj v zahraničí. Ako mladý misionár medzi chudobnými deťmi na Ukrajine na jednom tábore, ale aj ako študent v Moskve. Je vzdelaný, má príjemnú povahu, milý úsmev. A pred nejakou dobou prišiel s myšlienkou pomoci pre jednu skupinu chlapcov v našom pastoračnom stredisku. Potešilo ma to. S radosťou som začal vnímať, ako verne, poctivo a odhodlane sa venuje službe týmto chlapcom, našej nádeji. Tá vernosť ma fascinovala a fascinovať neprestáva.

Ak by som mohol ešte na záver napísať pár slov, tak by to bolo asi o tom, že nie je vždy podstatné to, čo sme dostali, tie dary, či slabosti, ale náš postoj voči ním, či ich zužitkujeme pre svoj rast a pre rast našich drahých alebo budeme nešťastní a smutní. Som rád, že si tento mladý muž, ako i mnohí iní a mnohé iné vybral cestu plnosti života a šťastia.

Verím mladým.

Oci, ja Ťa mám rada

03.04.2015

Niekedy zostanem prekvapený z niektorých situácií. Už si myslím, že chápem a viem, keď sa zrazu predo mnou vynorí niečo, čo m dostane. Tým najsilnejším prvkom je nezištná a veľkodušná láska. Bez podmienok a verná. A takú som vnímal i u nej… „Môj oco je skvelý človek, ale keď si vypije, nespoznávam ho. Predáva veci, len aby si zohnal alkohol. Úplne sa [...]

Neopustil ho v núdzi

20.03.2015

Práve včera som mal veľmi silný zážitok ľudskosti a dobra. Túžim sa s tým s vami podeliť, lebo toho zlého nie je viac, len sa o ňom viac píše i hovorí a toto bolo krásne dobro… Jeden z mojich mladých kamarátov, Dávid ma prišiel včera večer navštíviť. Mali sme akurát pohostenie po chlapskej svätej omši na počesť svätého Jozefa, patróna mužov, dobrej smrti i [...]

Jedna sviečka

11.03.2015

Bol to zvláštny čas. Mohol tu ešte byť. Ale už je niekde inde… Verím, že tam, kde bolesť a utrpenie nemajú svoje miesto. Jeden mladý muž. Jeden príbeh. Neviem, či dopísaný… Včera mal pohreb. Bol som pri tom. Túžil som im hovoriť nie o smútku, ale o nádeji. O tej, ktorá vracia život späť, aj keď už nie ten jeho. Na úvod mu hrala pieseň od Tublatanky… [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:18

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 48398x
Priemerná čítanosť článkov: 2420x

Autor blogu

Kategórie